Warme douches, luxe hotels en poepluiers! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andrea - WaarBenJij.nu Warme douches, luxe hotels en poepluiers! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andrea - WaarBenJij.nu

Warme douches, luxe hotels en poepluiers!

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

07 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels aangekomen op Lombok.
Maar niet voordat we ons hebben laten verwennen in een super hotel op Bali.
In het ergste (lees toeristische)gedeelte van Bali staat het geweldige "Hard Rock Hotel" over de top, over priced, "te" vriendelijk personeel, zelfs de kamer meisjes spreken perfect Engels.

Maar we vonden dat we er een nachtje aan toe waren.
We hebben heerlijk in het zwembad gelegen dat GIGA groot was, inclusief echt strand en zand onder de voeten (ca. 30 meter van het echte strand)

Beide iets te vaak warm gedouched en gegeten in het Hard Rock cafe, bijna rauwe hamburgers en GEEN rijst!

Over rijst gesproken.... de 43.2 kg gaan we niet redden, over het algemeen bestaan onze ochtendmaaltijden uit pannenkoekjes met banaan of eieren met toast.
Om jullie een schatting te geven hoeveel we dan wel hebben gehad..... hmm we hebben vakantie rekenen doen we weer als we terug zijn.

Onze vlucht zou dinsdag om 9.00 uur vertrekken, maar omdat we in Indonesie zijn, kwam hen het beter uit om ons naar 16:00 te verschuiven (werd uiteindelijk 16:45) dus nog meer warm douchen en zwemmen.

De vlucht naar Lombok duurt ca 20 min, maar koste ons ca 10 jaar van ons leven. ik weet niet wat het is met die kleine vliegtuigjes, maar ik wordt er erg nerveus van en dre niet minder.

Op Lombok hebben we nu een leuk hotel/huisje vlak aan het strand en daarbij hebben we voor twee dagen een "brommer" gehuurd.
Dit leek ons het handigste om het eiland te verkennen (is maar 80 km in doorsnede)
Vandaag veel gezien maar weinig foto's gemaakt, behalve van hoe je hier je brommer tankt, met flessen die je langs de weg koopt.
Een tank station is goedkoper maar die zijn redelijk zeldzaam.

Michael: jij vroeg een tijdje terug wat de rupiah waard is, we hebben het uitgerekend ca 71ct voor 10.000 rupiah, weinig dus!

Remko & Gerda jullie klamboe doet het geweldig al konden we hem niet impregneren. de eerste keer dat we hem gebruikte leek hij te ruiken naar gorillapoep :-)

Peter en Willemien: Er bestaan poep luiers, plas luiers, diarree luiers
en natuurlijk pakken met schone luiers...... we zouden hier niet over geschreven hebben als jullie er niet over begonnen waren, dus speciaal voor jullie deze opmerking!

Leuk om jullie reacties te lezen, nu eerst eens kijken of we wat foto's kunnen plaatsen (we zitten in een erg gammel internetcafe!

gr rick en dre

• 07 Oktober 2009 - 16:27

Mam En Ingrid:

Hoi
    Leuk weer wat van jullie te horenn Luiers?????
    Lekker Amerikaans eten tussendoor.Ha, vandaag hier 20 graden,maar nu wel regen. Kijk uit naar nieuwe foto's. Liefs van mam en Ingrid

• 07 Oktober 2009 - 20:34

Matthijs:

Hé kerel, heb je maar een T-shirt meegenomen?