Aapjes, geitje en een massage - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andrea - WaarBenJij.nu Aapjes, geitje en een massage - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andrea - WaarBenJij.nu

Aapjes, geitje en een massage

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

08 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo Allemaal,

Ja ja zomaar twee dagen een verslag. Het lijkt net of er hier `s avonds niets te doen is. Eigenlijk klopt dat ook wel maar we vinden het vooral leuk om jullie op de hoogte te houden. Gelukkig barst het hier vanm de internetcafe`s. De ene nog gammeler dan de andere. Even als voorbeeld: Het toetsbord waar ik nu op aan het typen ben heeft op bijna alle toetsen een sticker zitten met de letter daar het orgineel eraf is gesleten. Tevens heb je bijna een hammerslag nodig om uberhaubt de letter op je beeldscherm te krijgen en gelukkig heeft Dre haar bril niet mee want die kan daardoor alles op het scherm WEL lezen.

Maar goed, genoeg gezeur over de internetcafe`s. Vandaag zijn we op de motor naar een moneyforrest geweest. We hebben de eigenlijke ingang van het "park" niet gevonden maar aapjes des te meer. Deze zaten langs de kant van de weg, op, onder ,langs of aan de vangrail. Als je stopte, kwamen ze meteen op je af om te kijken of je eten bij je had. Dit klinkt heel erg leuk MAAR... als je dat niet bij je hebt worden ze boos en tekken ze massaal hun lip op om hun redelijk grote tanden te laten zien. We hebben uit veiligheid maar de zoom lens op de camera gezet en zo foto`s gemaakt. De Apenheul was er niets bij.

Onderweg langs de kust een paar hele mooie uitzichten gezien en heerlijk gelunched.
We wilden al vanaf dat we in Indonesie aankwamen sate kambing eten. of in het nederlands geitensate. Het uitzicht aan drie kanten van de warung ( lees restaurant )waren super, rijstvelden enzo.De vierde kant daarin tegen was een super super super drukke weg en een hoop rook van de bbq waarop onze sate lag te grillen. ( zie filmje als het lukt)
Na dit alles waren we eigenlijk wel toe aan een frisse duik en een heerlijke massage. Daarvoor zijn we naar het strand van het hotel gegaan.
Morgen worden we om 06.00 uur opgehaald bij ons hotel om met de ferrie terug te gaan naar Bali. Hier willen we naar Lovina gaan in het noorden van Bali. Een gebied waar veel dolfijnen zijn.

Matthijs: mijn reisbaggage bestaat uit 4 t-shirts, 3 overhemden, 4 broeken en een stapel sokken en onderbroeken, en dat alles bij elkaar is een rugzak vol.

Mamma en Ingrid: 20 graden klinkt erg koud, vandaag onze heetste dag gehad van 37 graden. Dit komt hier samen met 80% luchtvochtigheid dus je blouse is al nat voordat je hem aantrekt.

Tot op Bali,
Rick en Dre

ps we hebben ook een filmpje geplaatst bij "op zoek naar draken!)

• 08 Oktober 2009 - 11:28

Matthijs:

Ik vroeg het want je hebt op alle foto's hetzelfde T-shirt...

• 09 Oktober 2009 - 07:57

Yvette:

Wat een mooie verhalen en prachtige foto's. Geniet er nog maar even van want time flies....
    O ja, als je niet aan iedereen een kaartje wil sturen zet dan in ieder geval het juiste adres op het kaartje voor degene die er wel een mag ontvangen!!! Ik zal het kaartje straks even bij Ingrid in de bus stoppen hoor! Liefs Yvette

• 09 Oktober 2009 - 09:01

Mam En Ingrid:

Hoi alletwee.
    Als jullie nu nog niet ontspannen thuiskomen na zo'n zwembad en massage. Geweldig allemaal weer.Geniet verder van alles!! Liefs mam en Ingrid

• 09 Oktober 2009 - 09:44

Liesbeth (noor):

He avonturiers!! Wat een geweldige reis maken jullie. Maar denk niet te snel dat je weer terug wilt als je op een paradijselijk, maar onbewoond eiland zit. Er komt een tijd (in de nabije toekomst) dat je wenst dat je er weer zat.
    Enne, ik nam die gorilla's doorgaans niet mee in mijn tent hoor, ze sliepen liever in de open lucht.
    Nog heel veel plezier!

groetjes,