Steeds een nachtje dichterbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Andrea - WaarBenJij.nu Steeds een nachtje dichterbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Andrea - WaarBenJij.nu

Steeds een nachtje dichterbij

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

11 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Ja ja de spanning is duidelijk aan het stijgen.......... Nog maar 15 dagen werken voor Rick, nog 16 dagen voor mij....... En we hebben nog zoveel te doen.
Maar goed, we klagen niet hoor.
Soms heb je van die vakanties die werelds zijn. Onze eerste reis naar de USA was GAAF!!! Toen dachten we nog: gaver dan dit gaat het niet worden.
Onze tweede reis, Indonesië, was eigenlijk nog gaver dam de USA. (dus het kon wel gaver) de reis die we daarna maakten gingen we ieder onze eigen kant op: Rick naar de States, ik naar India.
Ik kan niet oordelen voor Rick maar India topte voor mij eigenlijk wel Indonesië.
Ik weet niet waarom, misschien wel omdat ik daar de liefde van mijn leven ben tegen gekomen.

En nu, samen, opnieuw op reis naar iets nieuws. We zijn beide nog nooit in centraal Amerika geweest.
Nu ben ik bang dat alles wat we tot nu toe gedaan en gezien hebben toch weer overtroffen wordt in deze vakantie.

In het eerste verslag hebben we kort aangegeven wat we gaan doen. Hier wat meer details en NEE!!!! Niet jaloers worden..... We weten het ...... Het is GAAF.

Zoals al gezegd gaan we, als we aankomen in Mexico de volgende dag redelijk meteen door naar Belize voor een korte overnachting om door te kunnen rijden naar Guatamala. Hier gaan we naar Tikal. Tikal ligt midden in het oerwoud en is een enorme Maya opgraving. Als ik het lef heb gaan we ook nog een canapé tour doen.(hangend aan een kabel tussen en boven de boomtoppen zweven).

Vanaf Tikal gaan we een kookcursus doen in Belize. Leren hoe we echt op zijn maya's moeten koken.
Op de plek waar we die kookcursus hebben is ook een grote Maya opgraving.

Vanaf die plek gaan we naar Caye Caulkar. Dit is een eiland voor de kust van Belize en midden in het een na grootste barrier reef ter wereld. Lekker een paar dagen snorkelen, genieten van de witte stranden en de blauwe zee en we gaan waarschijnlijk Zeekoe knuffelen.
Vanaf daar zijn de plannen nog niet erg concreet tot de laatste twee dagen in Mexico voordat we naar Florida vliegen.
We hebben, ja ja erg decadent dat realiseren wij ons, een nacht in het gloedje nieuwe Hard Rock hotel in Cancun geboekt. All inclusive!
We kunnen daar ons niet helemaal vol laten lopen met cocktails want de volgende dag gaan we zwemmen met dolfijnen.
Vanaf daar vliegen we naar Orlando waar we met wat internationale vrienden een huis hebben gehuurd.
Rick heeft de laatste paar dagen van onze vakantie een beurs en ik denk dat ik heerlijk aan het zwembad ga liggen bijkomen.
Zoals al aangekondigd....... Erg gaaf allemaal.....

Maar ja, nog even werken, laatste dingetjes regelen, nog even mijn verjaardag vieren en dan opweg.

Tot snel weer

  • 11 Juli 2012 - 17:59

    Mama:

    Ik wou dat ik een knuffelbeertje was, dan konden jullie me aan de buitenkant van de rugtas hangen en zag ik alles .
    Veel voorpret!!

  • 11 Juli 2012 - 18:09

    Rick:

    Leuk dat je weer een verslag begonnen bent schat.
    Op caye caulker gaan we niet alleen zeekoe knuffelen ( nou ja... we gaan ze bekijken in het wild, ze zijn erg teritoriaal, dus niet ongevaarlijk om te "knuffelen")
    Maar ook genieten van heerlijke vers/zelf gevangen kreeft en vis.
    En we zijn vandaag begonnen aan een audio cursus spaans, dus hopenlijk kunnen we ons verstaanbaar maken.
    "Dos Cervesas poorvaavoor" (audio cursus zei ik toch!) xXx

  • 11 Juli 2012 - 19:33

    Kitty:

    Het is wat lastig maar............ heel stoer, nee hoor, ik ben niet jaloers! Geniet lekker lieve mensen, jullie verdienen het!
    Liefs

  • 12 Juli 2012 - 05:57

    Saskia:

    Leuk leuk leuk!
    Ik krijg hierdoor ook weer zin in een vakantie! Snela maar eens kijken wat ik ga doen dit jaar!

  • 03 Augustus 2012 - 17:08

    Jonathan:

    Hele fijne vakantie gewenst...geniet er met volle teugen van !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 45806

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 05 Juli 2015

There and Back again

04 Augustus 2012 - 28 Augustus 2012

Where are you from? Paises Bajos........

17 April 2010 - 07 Mei 2010

Gescheiden wegen

20 September 2009 - 15 Oktober 2009

43,2 kilo rijst

03 Mei 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: