Nature gives no garanties - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Andrea - WaarBenJij.nu Nature gives no garanties - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Andrea - WaarBenJij.nu

Nature gives no garanties

Blijf op de hoogte en volg Andrea

07 Augustus 2012 | Belize, San Ignacio

We zijn er!!
Na twee lange dagen reizen zijn we aangekomen in San Ingnacio in Belize.

Maar goed we beginnen bij het begin en we eindige met misschien wel het einde.

Zaterdag ochtend heeft Bib ons heel lief naar het vliegveld gebracht. De Schipholtunnel was open dus het was een voorspoedig begin. We hadden ons al ingecheckt online dus alleen de bagage afgeven en door....... Toen mochten we drie uur wachten op ons vliegtuig...... Nee nee geen vertraging.... Wij zijn graag op tijd zeg maar.
Onder het genoeg van een drankje van Starbucks vloog die tijd voorbij.
Voor de mensen die recent nog de oceaan over zijn gevlogen: in onze beleving is het zo dat er het zo genoemde on board entertainment is.......... Je weet wel, per stoel een schermpje met daarop de vlucht info, diverse films en series......
Helaas bij deze vlucht hadden we dat niet. Er hingen in het gangpad een paar schermpjes die een film vertoonde maar als je bij het raam zat (zoals ik) dan miste je het zich op de helft van het scherm...... En geloof mij.... Dan is 8 uur en 40 minuten vliegen ergggggg lang....
Maar aan alle verveling komt een einde en ook aan de vlucht naar Philadelphia. Hier hadden we de lay over van 5uur en hebben we een taxi genomen de stad in en heerlijk gelunched bij het Hard Rock Cafe.... En we hebben er weer een petje bij voor in de gang boven.
Tijdens de volgende vlucht van Philadelphia naar Cancun war er helemaal geen entertainment en hebben we maar geprobeerd wat te slapen.
De aankomst in Cancun en het ophalen van de auto ging voorspoedig, hotel was snel gevonden en het bed ook.

Op de tweede dag hebben we onze auto ( een knal rode Jeep Wrangler) meegenomen naar Belize. Als je met een huurauto de grens over wilt ...... Succes en welkom in de wereld van de burocratie.
Eerst de grens van Mexico over, terug lopen om een stempel te halen dat je het land uit bent. Dan brug over en een verzekering afsluiten voor de auto in Belize. Ergens anders de auto laten afspuiten met een alles dodend middel om te voorkomen dat je iets meeneemt de grens over.
Dan naar een pinautomaat om beliziaanse dollars te halen.
Dan de grens over naar Belize waar je met alle bagage eerst door een hal heen moet, door de immigratie, dan door de douane...... Ook de auto krijgt een stempel in je paspoort..... Dan terug naar de auto, met de auto de grens over.... Daar wordt de auto helemaal nagekeken..... En eindelijk 2 uur later ben je in Belize.

Voor de eerste nacht in Belize hadden we een kamer gereserveerd bij de Copa Banana in Corozal. Super, zwembad in de tuin, aan de zee, heerlijk windje... Heerlijk.

Vanochtend zijn we betijds op pad gegaan, op pad naar de grens van Belize en Guatemala. Onderweg heerlijk gegeten bij een tentje langs de kant van de weg gerunt door oma, moeder en dochter en heerlijke taco's gegeten.

En vandaag slapen we in de jungle van Belize. Overdag heerlijke rust en savonds een bak met herrie van alles wat er groeit en bloeit. Ik (Dre) ga vanavond buiten slapen in een hangmat....
Morgen ochtend om 05.30 uur ontbijt om vroeg naar de grens van Guatemala te kunnen. Hier moeten we de auto laten staan en per taxi, bus, voet of kruipend verder naar Tikal.

Nu vragen jullie je misschien af: "maar hè Dre, waar slaat die titel nu op dan?"
Deze titel slaat op Ernesto. Nee, nee ik heb geen nieuwe vriend gevonden maar op dit moment is Ernesto een tropische storm die in de loop van morgen gaat uitgroeien tot orkaan met als koers...... Belize......... De eilanden voor de kust van Belize worden op dit moment allemaal geëvacueerd. In Belize city zijn alle scholen dicht, opvang/schuilplekken geopend, mensen in laaggelegen gebieden worden geëvacueerd naar hoger gelegen gebieden. Naar de verwachting komt Ernesto in de loop van woensdag aan wal. Wij zitten dan nog " veilig"in het binnenland van Guatemala alleen hebben we wel een hotel gereserveerd op een van de eilanden. We gaan vandaag een mailtje sturen over hoe en wat maar het kan goed zijn dat we dat deel van de vakantie anders is moeten kleden.
Voor alsnog geen zorgen maken..... Wij zitten hoog en droog in Guatemala......

Tot snel weer.

• 07 Augustus 2012 - 06:26

Mama:

Hoi Andrea

Nou, dubbel gecheckt zijn jullie wel.
    Wat de storm betreft, jullie hebben in ieder geval een petje voor de regen.
    En wat is er nou mooier dan zoiets eens mee te maken.
    By the way: hier regent het ook tussendoor.
    Maar jij kunt nog buiten in een hangmat slapen.
    Dus gewoon verder genieten blijven.
    Dikke kus van mij

• 07 Augustus 2012 - 08:23

Saskia Krul:

Mooi verhaal weer hoor!
    Het is altijd net of ik er bij ben!
    Liefs Saskia

• 07 Augustus 2012 - 09:00

Bianca:

Jullie maken er toch weer een stormachtige vakantie van! En smaakt de hamburger in Phillie nou lekkerder dan in Parijs? Slaap lekker! Dikke kus

• 07 Augustus 2012 - 13:01

Teddo:

Hey stormchasers,

Gelukkig hebben ze daar de nodige ervaring met de Ernesto's van deze aarde. Het is in iedergeval lekker uitwaaien. Coole wagen hebben jullie trouwens gehuurd. Het roept gewoon om eens van de standaard wegen af te wijken. Geniet er lekker van in deze indrukwekkende en inspirerende omgeving.

Kus

• 07 Augustus 2012 - 19:00

Pap En Mam:

Hoi lieverds,

Blij dat jullie tot nu toe goed gereisd hebben, Ernesto kunnen jullie ook wel de baas. Anders kom ik wel en mep met mijn kruk(gekneusde voet) uitdelen om hem bang te maken.
    We kijken uit naar jullie verdere avonturen.

Liefs Pap en Mam

• 08 Augustus 2012 - 12:43

Jop Burlage:

Leuk om jullie verhalen te lezen geniet er van liefs Jop