Van de 50 naar de 25! - Reisverslag uit Dharamsala, India van Andrea - WaarBenJij.nu Van de 50 naar de 25! - Reisverslag uit Dharamsala, India van Andrea - WaarBenJij.nu

Van de 50 naar de 25!

Blijf op de hoogte en volg Andrea

17 Juni 2015 | India, Dharamsala

Tja..... De Pakistaanse grenspost...... Wat een beleving
Stel je voor: een grens tussen twee landen die vroeger 1 waren, een hek precies in het midden, tribunes aan twee kanten waar een slordige 10.000 mensen op zitten ( aan elke kant van het hek), 43 graden, en een hoop machtsvertoon met militairen in rare pakkies ( aan twee kanten ) en een geluidsinstallatie.
De beledigingen over en weer naar twee kanten. Militairen die hun benen zo hoog opgooien met lopen dat de zolen wijzen naar de andere kant. De mensen scanderen leuzen over Pakistan en India over en weer. En uiteindelijk worden de vlaggen gestreken en is het feest voorbij. Elke dag.....
Een hele happening dus. Bijzonder om te aanschouwen.
De volgende dag vroeg op pad op de motor. Op naar het huis van de Dalai Lama in mc leod ganji. Op jacht naar verkoeling! Als we Amristar verlaten is het een kleine 50 graden en echt om kapot te gaan. 240 kilometer verder en 2000 meter hoger is het verwelkomend koel met 25 graden! Het rijden gaat steeds beter. Het bochtenwerk was lastig in het begin maar ondertussen aardig wat ervaring opgedaan. Sommige stukken weg stijgen met ruim 25% en bestaan uit zand, modder en losse stenen. #dankbaarvooroftheroadrijles
Hier in Mc LeodGanji is het erg relaxed. Overal Tibetaanse monniken. De Dalia Lama is ook thuis!! Dus vroeg op jacht gegaan maar helaas niet gezien. Wel in zijn tempel geweest. Rest van de dag lekker gewandeld en mensen gekeken.

• 17 Juni 2015 - 19:25

Mam:

Maar je bent wel heel dichtbij geweest bij De Dalia Lama.
    Nou zeg, ik vind een weg van 6% al steil om te fietsen, gelukkig heb je daar de motor. Volgens mij doe je het goed en zul je 'savonds wel lekker slapen.
    Op naar het volgende avontuur.
    Liefs mam

• 17 Juni 2015 - 21:20

Bianca:

Verrassingpakketjes!

• 18 Juni 2015 - 02:09

Peter:

Da's het leuke met die Lama. Al die monniken doen alsof onthechting het belangrijkste is. Tot de Dalai Lama komt! Is het hele zutje in de war. :D Blijf lekker gehecht aan de aarde, lezen we binnenkort wel weer verder. ;) Veel plezier!

• 19 Juni 2015 - 15:19

Anja:

Short report of the weather in BLB: 8° and rainy! I don't want to complain but couldn't you send at least a few degrees to us! Would be good for you and for us either! Have fun and be careful! Dickes fettes Küsschen von mir!