Terug van weg geweest - Reisverslag uit Srinagar, India van Andrea - WaarBenJij.nu Terug van weg geweest - Reisverslag uit Srinagar, India van Andrea - WaarBenJij.nu

Terug van weg geweest

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

22 Juni 2015 | India, Srinagar

Vandaag op naar Srinagar ! Ben erg benieuwd wat er is veranderd en of er wat is veranderd ! 5 jaar geleden heeft deze stad met al zijn kanten een diepe indruk op me gemaakt. De weg er na toe is slecht en druk! ( Whats new....) maar deze weg is tot nu toe wel echt de slechtste weg. Na 150 km hobbelen over keien en gaten heb ik het gevoel dat mijn nieren in mijn keel zitten en ik een flink pak billenkoek heb gekregen. Mijn oren piepen van al de herrie om me heen van motoren en toeters.
In Srinagar hebben we de motoren op een parkeerplek gezet en zijn we met shikaras ( watertaxi) naar onze houseboot gegaan midden op het dallake. Wat een welkome oase van rust. Srinagar ligt in de kasjmier vallei op 1700 meter hoogte en wordt omgeven met bergen. De house boot is luxe en de douche is zalig. We blijven hier twee nachten.
Onder het genot van een biertje genietend van de ondergaande zon.
De " mannetjes" hebben ons ook gevonden. Zo is er een schoenpoetsmannetje, een wasmannetje, een geldwisselmannetje, een biermannetje, een houtenspeelgoedmannetje, een papier-machémannetje, een .... Naja jullie snappen! Een drukte van belang bij ons. De groep is leuk en gezellig.
De volgende dag hebben we met een paar mensen een shikara genomen naar de stad en met een tuktuk naar de grootste moskee van India. Deze had ik al gezien maar blijft indrukwekkend. Hier kunnen 10.000 mensen ( mannen) tegelijkertijd bidden. Wat mij opvalt is de afwezigheid van het leger. De vorige X dat ik hier was stond op elke straat hoek een checkpoint waar je werd gecontroleerd. De sfeer in de stad is er ook echt op vooruit gegaan. Na een stadswandeling naar een hele oude houten moskee geweest. Erg indrukwekkend.
Na de lunch, bij een soort Mac Donalds ( maar dan wel met Indiaas eten) terug naar de houseboot om even heerlijk te genieten van de film aan de binnenkant van mijn ogen.
Aan het einde van de dag met een stel mensen een rondvaart tocht gemaakt voor het dorp op het water en de drijvende tuinen. En een boel foto's gemaakt van alle fauna ( ijsvogels, zilverreigers)
Na het eten vroeg naar bed! Morgen lange dag te gaan naar Kargil over een hele lange, erg drukke en hele slechte weg. Ik heb er nu al zin in!

  • 24 Juni 2015 - 16:53

    Mam:

    Zo zie je maar weer, nooit te oud voor billekoek!
    Wat een oase zo'n houseboot. En wat een geweldige reis. Nou heb je toch zeker de schoenen laten poetsen?
    Ik leef helemaal met je mee, alleen helaas vanachter de computer.
    Als ik nog eens geboren wordt neem ik motor rijlessen en rij de Himalaya in, hahaha
    Veel liefs mam

  • 26 Juni 2015 - 13:59

    Bianca:

    Heerlijk die HouseBoat!

  • 27 Juni 2015 - 09:43

    Teddo:

    Zal me niet verbazen als de BMW plaats gaat maken voor een Royal enfield. Lezend wat deze motoren te verwerken krijgen, zijn het sterke en degelijke motoren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 45821

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 05 Juli 2015

There and Back again

04 Augustus 2012 - 28 Augustus 2012

Where are you from? Paises Bajos........

17 April 2010 - 07 Mei 2010

Gescheiden wegen

20 September 2009 - 15 Oktober 2009

43,2 kilo rijst

03 Mei 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: