kookcursus en natte kleren - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Andrea - WaarBenJij.nu kookcursus en natte kleren - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Andrea - WaarBenJij.nu

kookcursus en natte kleren

Blijf op de hoogte en volg Andrea

11 Augustus 2012 | Belize, Caye Caulker

Het is alweer een paar dagen terug dat jullie wat van mij gehoord hebben dus onder het genot van een cocktail, zeebriesje, parelwitte stranden, wuivende palmen, kraakhelder water maar even mijn log bijwerken.

Waar zijn we gebleven? O ja de kookcursus.

Eerst naar de markt. Van de eigenaar hebben we een boodschappenlijst gekregen en we konden opzoek naar wat we nodig hebben. Hij had alle namen van de boodschappen innhet Maya neergezet dus het was best even puzzelen. Maar uiteindelijk is het gelukt. Zo zijn we ook bij een tortilla " fabriek" terecht gekomen. We zullen later de fotos hiervan erbij zetten.

Onder begeleiding van drie dames zijn we aan het koken gegaan. Eerst hebben we zelf maïs tortilla's gemaakt en ook bloem tortilla's. Daar hebben we verschillende optie aan vullingen gemaakt met bonen, kip en vis. Allemaal anders van smaak. Een deel van de tortilla's hebben we gebakken en een deel gefrituurd.

Ook hebben we met een soort maisdeeg ( noemen ze hier massa) een chocolade melkdrank gemaakt. Erg bijzonder. Het deed ons een beetje denken aan de chocolademelk die we in Granada bij de churos kregen.
Maar we hebben respect gekregen voor de mensen die hier in de keuken werken....... Jeeeeeettttjjjjeeee wat US dat heet boven het gasfornuis.

Nadat we ons eten heerlijk opgegeten hadden zijn we eerst in het zwembad gaan liggen om af te koelen.
Toen een beetje de spullen uitgezocht..... Wat is er nog schoon en droog, wat is er schoon en nat en wat is er vies en nat.
Nou we kunne jullie vertellen de van de eerste categorie de stapel duidelijk het kleinste was....... Zeg maar......... Bijna niets.... Alles was nat van Tikal. Dus is de kamer maar wat schone natte dingen opgehangen in de hoop dat het morgen droog was.
De volgende ochtend viel dat alleen erg tegen, nog steeds alles nat.

Van san ignacio terug gereden naar de kust bij Corozal waar we eerder deze vakantie zijn geweest. Hier stond gelukkig een wasmachine en een droger dus alles is weer schoon en fris. Vanaf hier zijn we de volgende ochtend met de boot naar caye Caulker gegaan... Een no shoes no shirt eiland. Heerlijk laid back eiland. Morgen gaan we een snorkel tour doen. Ook hoop ik morgen wat fotos te kunnen uploaden.
Tot dan

• 13 Augustus 2012 - 19:59

Mama:

Hoi Andrea en Rick
    Lekker gevoel als alle kleren weer droog en schoon zijn hè.

Hopelijk hebben jullie de regen nu wel gehad.
    Kus van mij.