Opzoek naar draken, de laatste dag op Flores - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andrea - WaarBenJij.nu Opzoek naar draken, de laatste dag op Flores - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andrea - WaarBenJij.nu

Opzoek naar draken, de laatste dag op Flores

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

04 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo Allemaal,

De terugweg vanuit Bajawa naar Labuan Bajo was heftig. We wisten dat het een uurtje of 8 rijden zou zijn maar op het weer hadden we ons niet voorbereid. Wat kan hier in een korte tijd veel regen vallen en wat kan die regen veel schade aanrichten.
Rotsblokken midden op de weg, kolkende rivieren die de berg af stromen, omgevallen bomen, fikse landverschuivingen en de op de heenweg zo rustige rivier nu kompleet buiten zijn oevers.
Maar uiteindelijk veilig aangekomen.

Vanaf Labuan Bajo boekte we een trip naar Komodo en Rinca. Twee dagen en 1 nacht op een boot. De grote verrassing was toen we bij de boot aankwamen dat we maar met ons tweeen op de boot waren samen met een schipper en een kok. Echt super decadent. De eerste dag zijn we naar Rinca gevaren ( ongeveer 2 uur) Dit is een van de twee eilanden waar de Komodo Varaan voorkomt. Op Rinca hebben we een wandeltocht gedaan onder begeleiding van een ranger en hebben we er ongeveer 15 gezien. Dankzij de ranger want ze zijn erg goed gecammofleerd. Een aantal hadden de dag ervoor een hert te pakken gehad en deze lagen uit te buiken in de schaduw van de rangerstation.

Deze dieren zijn echt erg indrukwekkend. Ze liggen sloom in de schaduw maar houden je konstant in de gaten. Hier ben je je continue bewust dat jij hier rond loopt in hun territorium en dat zij boven jou staan in de voedselketen.

Na deze wandeling terug naar de boot en na een klein stukje varen kwamen we aan op Pink Beach. Dit is een prachtige plek om te snorkeren dus we hebben ons snel omgekleed. Waar ze vandaan komen weten we nog steeds niet maar op ELKE plek waar we aanmeren worden we belaagd door lokale bevolking in zelf gemaakte bootjes met souveniers. (zie foto`s deze volgen later)

Na het zwemmen zijn we doorgevaren naar een baai waar we voor anker zijn gegaan. Het eiland tegenover ons is de slaapplaats van een kolonie vliegende vossen ( hele grote vleermuizen). Bij zonsondergang vliegen ze uit om op de omliggende eilanden eten te halen. Een hoop gekrijs maar wel een spectaculair gezicht.

Na ons vroege ( 06.00 uur ) ontbijt zijn we vertrokken naar Komodo. Hier hebben we een wandeltocht gemaakt van 2 uur en ong 5 varanen gezien. Deze waren wel een stuk groter dan op Rinca.
Na deze wandeltocht zijn we terug gevaren naar Labuan Bajo.

Morgen vliegen we naar Bali om overmorgen door te vliegen naar Lombok. Op Bali hebben we ons 1 nacht luxe gegund. Onze eerste warm douch, airco en gewoon toilet in twee weken. We slapen in het Hard Rock Hotel in Kuta.
De foto`s volgen snel maar hier niet de mogelijkheid ze toe te voegen.
We hopen dat jullie nog genieten van onze verhalen en tot schrijfs

Andrea en Rick

• 04 Oktober 2009 - 17:31

Peter En Bianca:

Dag lieverds... Wat zien jullie ontzettend veel. Maar goed dat jullie af en toe wat laten horen, want zo houden we alle verhalen een beetje bij. Geniet er lekker van en we zijn erg benieuwd naar die stapel foto's!
    Liefs Bianca en Peter.

• 04 Oktober 2009 - 17:51

Alexandra:

Pffffff, wat een verhalen, wat een indrukken! En wij denken dat wij het druk hebben; vandaag hebben we Trouble ff flink afgemat in het bos... (lees hij zichzelf afgemat...) Dus hij heeft een betere dierendag dan die kip van jullie, hahaha!

Liefs van ons!

• 04 Oktober 2009 - 18:46

Willemien En Peter:

ha R&A,

zeker genieten we hier van jullie verhalen, fijn dat er helemaal geen luiers in voor lijken te komen

groeten,

Willemien en Peter

• 05 Oktober 2009 - 06:31

Vera:

Het blijft leuk jullie verhalen te lezen, dus blijf vooral schrijven! Wel spannend hoor allemaal.......
    X

• 05 Oktober 2009 - 07:30

Pap En Mam:

Geweldige verhalen, zou dat ook wel willen. Alles is hier oke.
    Groetjes Pa en Ma, vindt pappa leuker.

• 05 Oktober 2009 - 19:06

Gerda:

Wauw wat een fantastisch mooie reis ondanks sommige ontberingen. Gaaf die foto's. Erg leuk om jullie verhalen te lezen.

Liefs Gerda

• 06 Oktober 2009 - 14:34

Mam En Ingrid:

Hartstikke mooi hé.Wat krijgen jullie weer veel mooie dingen te zien. Jullie worden eh ....zijn echte wereldreizigers aan het worden.Het fijne daarvan is, dat ik lekker mee kan genieten.Dus blijven fotograferen en verhalen schrijven.En blijven genieten.En tussendoor een beetje avontuur is hartstikke leuk.Liefs mam en Ingrid

• 07 Oktober 2009 - 09:56

Saskia Krul:

Hallo!

We leze jullie verslagen met heel veel plezier hoor! Het ziet er allemaal heel mooi uit. Ik zou zelf ook weer eens op reis willen!
    Geniet er nog even van!

Groetjes