If i was a rich man!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andrea - WaarBenJij.nu If i was a rich man!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Andrea - WaarBenJij.nu

If i was a rich man!!!

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

28 September 2009 | Indonesië, Batavia

Jawel alweer een update van ons, gewoon omdat het kan en we het leuk vinden om jullie op de hoogte te houden.
Vandaag een keer Rick achter de kmoppen en Dre die toe kijkt en commentaar geeft (normaal mijn taak!)
Vandaag gaan we het hebben over geld, en de "enorme" bedragen die je uitgeeft hier.
Om te beginnen zien jullie op de foto andrea zittend op bed met 7,9 miljoen jawel 7.900.000 rupiahs
Het grootste biljet is 100.000, maar daar kan je moeilijk mee betalen want de meeste winkels hebben er niet van terug.
Maar om jullie een idee te geven, een simpele hotel kamer (uiteraard met alleen koud stromend water) kost ca. 170.000 , een maaltijd met z'n tweetjes incl. drankje zo'n 70.000/100.000 een litertje branstof 4500 rupiah. een fles water (1,5 liter van DANONE!!) 4000 rupiah enz. enz. je begrijpt het, het leven hier is duur, maar het kost niet veel.
Maar dan komt het, op Balie struikel je over de pin automaten, hier op Flores zijn ze dun bezaaid dus dan neem je wat extra mee om alles te kunnen bekostigen.

Maar nu even onze update sinds gistermiddag, we hebben geslapen in een klooster, perfect schoon, zang koortje op de achtergrond, precies zoals het hoort! dus ook bedden gescheiden met een nachtkasje er tussen (heerlijk geslapen eindelijk geen gesnurk in mijn oor, hihihih)
Vanmorgen vertrokken naar Bajawa. Een middel groot stadje, we zijn onderweg een paar keer gestopt om wat foto's te maken.
En jawel 1 van de keren (de foto van het meertje) kwamen we terug bij de auto, moter ervoor en erachter, staat er een man te zwaaien met een bonnen boekje, we moesten volgens hem 5.000 rupiahs p.p. betalen om een foto te mogen maken van het meertje, dat werd een leuke discussie, en zoals als het goede Nederlanders betracht stonden we hem in onze eigen taal voor rotte vis uit te maken en te vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is?
Uit eindelijk met 5.000 rupiahs en de mededeling " nu oprotten" is hij afgedropen en zijn wij verder gereden.

Tijdens onze tocht zijn we nog gestopt bij een destilator van Arak. Ik hoor jullie al denken wat is Arak?
Dit is de Wodka van Indonesie. Gemaakt van de sappen van een palmboom of zoals ze het op Bali doen van rijst.
Maar goed, hier dus van palmsappen. Hiervoor wordt een hele boom gevelt en het sap opgevangen en 24 uur laten gisten in een stuk bamboe.
Vervolgens gaat het sap in een destileer apparaat en komt de Arak eruit. We hebben het geproeft en een een uur later was de smaak nog niet weg. Volgens Robbie ( onze chauffeur) is het in de cola met citroen erg lekker. Dre vindt dat je er de ramen mee kan wassen.

We zijn verder gereden naar Bajawa en ingecheckt in ons hotel.(hotel Edelweiss?)
het hotel is erg matig maar we hebben wel de VIP room (net zo matig maar duurder en met een iets beter bed en van de drukke weg af.)
Na een uurtje heeft de receptioniste onze chauffeur wakker gemaakt, we zouden nog naar een "hot spring" gaan.
Na een uurtje rijden kwamen we bij iets wat ooit een prachtig resort moet zijn geweest, maar nu in z'n na dagen een welkome warme douche is voor de lokale bevolking.
Je begrijpt we waren de attractie van de dag, hordes spelende kinderen bestormden ons met aan 1 stuk de vraag "wrer joe from and wats yoer neem"
Maar we hebben flink pret gehad en het water was heerlijk.(hier hebben we geen foto's van gemaakt omdat we bang waren niet meer te kunnen bewegen van alle kinderen die op de foto willen en vervolgens hun eigen foto willen zien.)
Geniet van alle foto's, we hebben van nog iemand de mogenlijkheid gekregen om extra foto's te plaatsen, we weten alleen niet van wie? In elk geval bedankt, super leuk we zullen proberen de 200 foto's te plaatsten maar met het internet hier..............?

Gr Ons!

• 28 September 2009 - 16:16

Michael:

he hallo vakantie gangers...

Zo te zien gaat het jullie goed, en zitten jullie flink in de slappe was !!!(rich people) Maar uhhh...1.000.000 rupiah is € ???

Toen ik er was was dat volgens mij € 10,- ?

Geniet maar lekker verder, en uhh hoe is de stant met jullie rijst kg. ?