Trains, plains and automobiles - Reisverslag uit Agra, India van Andrea - WaarBenJij.nu Trains, plains and automobiles - Reisverslag uit Agra, India van Andrea - WaarBenJij.nu

Trains, plains and automobiles

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

28 April 2010 | India, Agra

Gelukt... na 32 uur reizen waarvan 12 met een bus, 14 met de trein en de rest met een auto ben ik in het snikhete Agra. De stad van de Taj Mahal.

Ik mis Kashmir nu al met de heerlijke 23 graden.
Na het uitproberen van 3 cybercafe`s eindelijk eentje die het wel doet. Alle pagina`s met .nl werden geblokkerd.
Maar nu eentje gevonden.
Ik ben het eigenlijk een beetje beu... gewoon even een vakantiedip.
Al het getrek aan je ( niet lichamelijk hoor). Maar ach na een nachtje slapen zal het wel weer meevallen.
Ik heb bij de vorige verslagen even wat foto`s geplakt. Die ontbraken nog maar alles werkt hier nog op een commodor 64 op batterijen.
Af en toe vraag ik me af wie hier nu de toerist is. Zoals vandaag ook. Aan het kijken naar weer eens een oud gebouw, komt er een hele familie om me heen staan en willen een foto. Dat maar gedaan maar dan wou ik ook een foto. Spontaan geadopteerd door die familie en samen aan de Chai gezeten. Geweldig!
Maar goed, de afgelopen uren aan het reizen geweest en niet zo heel veel meegemaakt. Behalve op het station van Jammu ( dat nog in de provicie Kashmir ligt). Ik kom binnen met rugzak....... sta meteen in de kijker bij bijna iedereen binnen. Ik lekker naif.... laat ik eens een foto maken vanal die mensen hier. Zo gezegd zo gedaan. Nou ik had de eerste foto nog niet gemaakt en ik stond alweer buiten met rugzak.
Had ik bij binnenkomst een bordje over het hoofd gezien. Mocht er geen foto`s maken. Maar ik zou geen verkoper zijn als ik voor 1 gat te vangen was. Dus na wat lullen als Brugman mocht ik weer naar binnen met de twee foto`s die ik had gemaakt. Zie beneden.

Morgen de " grote" dag. Naar de Taj Mahal. Helaas heb ik niet meer de mogelijkheid om de Taj met volle maan te bekijken. Alle kaarten waren al uitverkocht en het is hier zwaar bewolkt ( en 42 graden!!!). Maar goed. We hopen op mooi weer morgen.
De dag daarna nog een dag in Agra maar ik denk dat ik maar eens ga zwemmen....... FFFFFF afkoelen.
Ik hoop in Varanasi iets meer mijn draai te vinden.

Tot snel en vergeet niet naar de foto`s te kijken bij de vorige reisverslagen.
Dre

  • 28 April 2010 - 16:04

    Tedje:

    Taj Mahal bij maanlicht. Wauw. Maar bijzonder dat alle kaarten zijn uitverkocht. Was dit van het vervoer er naar toe. Of kunnen er maar een gelimiteerd aantal mensen naar Taj Mahal? Het dipje kan misschien ook door de temp. komen. Ons lichaam is daar met het NL klimaat niet echt op ingesteld. Voor je lichaam is een dergelijke continue temperatuur gewoon topsport. Hopenlijk kun je straks inderdaad ff afkoelen in "zwemwater". Maar ja, tis India dus je weet maar nooit. Mogelijk hebben de Indiërs toch een andere intepretratie van zwemwater dan wij dat hebben. Zou in iedergeval een zakje vlees en brood meenemen. Zo kun je je vriendjes in het zwemwater allemaal voeren.

    Hoe heet onze nieuwe familie eigenlijk. Kan ik ze nog een welkomskaartje sturen. En misschien kan ik Guylian ook ff uithuwelijken.

    Veel plezier zus. Hou je taai.

  • 28 April 2010 - 17:06

    Mam:

    Hoi Andrea
    India is geweldig, maar ontzettend vermoeiend wat aanklampen betreft van verkopers en kleine kinderen.Maar zo'n lange reis in bus,trein en auto gaat je ook niet in de koude kleren zitten.Alhoewel,koude kleren aan met die temperatuur zou toch niet zo gek zijn. In Varanasi komt het allemaal goed, want dat is echt iets geweldigs. Naar de Ganges gaan en daar op de trappen gaan zitten en alleen maar kijken.Ik hoop dat je even helemaal lekker bij kunt slapen.Geniet nog wel van alles en een dikke kus van mij.
    Mooie foto's weer.

  • 29 April 2010 - 10:20

    Sabine:

    Hee Andrea!! Wat leuk dit verslag zeg, ga zo snel de rest ook eens bekijken! Eindelijk ben je daar dan he :-) hihi.. en die foto's!! Wat een humor, je nieuwe familie!!
    Hier trouwens nog geen nieuws van een baby hoor! Maar als je terug bent, moet je maar eens op mn hyves kijken, wie weet :-)
    Geniet van je reis en tot snel weer! Liefs, Sabine

  • 29 April 2010 - 11:02

    Bianca:

    Hi Lieverd! Wat een reis! Maar ik zie dat je nieuwe familie je helemaal opgenomen hebben! Kun je voor mij uitvinden hoe ik die kaarsjes in de Taj Mahal in het spel kan uitdoen? Misschien vind je daar wel de oplossing. Geniet volop! Kus, Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Andrea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 45851

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 05 Juli 2015

There and Back again

04 Augustus 2012 - 28 Augustus 2012

Where are you from? Paises Bajos........

17 April 2010 - 07 Mei 2010

Gescheiden wegen

20 September 2009 - 15 Oktober 2009

43,2 kilo rijst

03 Mei 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: