Van Taj naar Ghats - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Andrea - WaarBenJij.nu Van Taj naar Ghats - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Andrea - WaarBenJij.nu

Van Taj naar Ghats

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

02 Mei 2010 | India, Vāranāsi

De stad van de Taj verlaten.......
Nu in de stad van de Ganga........

Maar eerst nog even wat verhalen van Agra. Zoals ik al aangaf ben ik met twee mede reizigers naar de achterkant van de Taj geweest voor de sunset. Erg mooi. Wat chips gekocht en met de tuktuk onderweg.

Na een uurtje begon het enorm te waaien en het zand vloog je om de oren. Snel weer in de tuktuk en terug naar het hotel.
Daar aan het bier..... heerlijk.
Door de zandstorm veel onweer in de lucht en dat levert bij een volledig onverlichte Taj een hele mooie achtergrond op. Helaas waren mijn reflexen niet meer zo snel na het bier om dat op de foto te zetten.
De volgende ochtend toch nog maar een keer terug naar de Taj en deze keer Guusje maar in de hotelkamer gelaten.

Na het bezoek aan de Taj was er een hoop herrie op straat. Is dat er hier altijd wel maar nu echt veel. In een bonte stoet met veel geluid en mensen die fel rose poeder naar iedereen gooide.
Daar achter een fiets met wat beelden erop in de zelfde kleur rose.
Blijkt het een verering te zijn van Ganasha van voor dat Shiva zijn hoofd eraf heeft geslagen ( te lang verhaal voor de mensen die geen kennis hebben van het Hindu geloof).

Ik was allang blij dat ik op dat moment niet op straat liep... niet echt mijn kleur fel rose!!!

Aan het einde van de dag met de trein naar Varanasi... en een coupe voor mezelf.... "goed geregeld Dre!"

Bij het uitstappen van de trein weet je meteen dat je in Varanasi bent. De geur van bloemen, urine, poep en dood slaat je in je gezicht als een loden deur... Ach het zel wel wennen.

Na ingechecked te zijn in een hostel aan de wandel tussen de koeien en riksjas. Ook mijn eerste bezooek gebracht aan een van de Ghats. ( een ghat is een stenen trap die naar de Ganges leid en waar de mensen opzoek gaan naar vergeving en reiniging)
Vanavond is er een muziekfestival bij een van de ghats en morgen vroeg ( lees 05.00 uur) met de boot de Ganges op en verder naar wat tempels.

Meer volgt morgen.
Dikke kus

  • 02 Mei 2010 - 15:37

    Tante Astrid:

    Lieve Dree, wat kun je leuk vertellen. Ik heb genoten van je reisverslagen. Dit is je land hè! De natuur, de mensen, cultuur en vooral de sfeer die in de lucht hangt van dit oude land. De stoffigheid neem je dan op de koop toe, misschien draagt dit er ook wel bij. Andrea, onderga nog de laatste dagen en draag dit alles met je mee naar dit westerse kikkerlandje. De sfeer van India zul je hier wel missen. Tot kijk en horens in Arnhem. Dag, liefs tante Astrid.

  • 02 Mei 2010 - 16:24

    Anja:

    Your aunt is so right, you can tell fantastic stories, I'm allways with you in my thoughts, have fun and a big,big hug from jan and lea

  • 02 Mei 2010 - 19:07

    Mama:

    Hoi,
    Wat een stad hè.De geuren in Varanasi zijn het sterkst, maar dat maakt die stad toch ook wel juist zo bijzonder.Nou, een lekkere privé coupé heb je.Heerlijk even alleen zijn met je gedachtens en herinneringen.
    Nou lieverd, nog een paar hele mooie belevenissen! Ik kijk alweer uit naar jouw nieuwe berichten.
    Dikke kus

  • 02 Mei 2010 - 19:34

    Ikke:

    Nou, zo krijg je je blad wel vol hè. Twee keer van Astrid en drie keer van mij hetzelfde. De computer was even in remise en had dat te laat door. Misschien kun je het te veel wissen
    Doei doei

  • 03 Mei 2010 - 00:54

    Rick:

    hey snuitje,
    Eindelijk weer even een gewone pc onder mijn neus.
    dus een berichtje van mij.
    vandaag is mijn laatste dag in de States. morgen vlieg ik naar huis, wel gek dat jij daar dan nog niet bent.
    Ik ben blij dat ik niet de zelfde geuren heb als jij.
    Urine poep en bloemen, geen van 3en echt iets voor mij?
    Ik heb hier een geweldige vakantie gehad maar ben ook wel blij dat ik weer naar huis ga.

    Ik zal thuis wat meer commentaar leveren bij je verslagen, maar van mijn telefoon kan ik wel lezen maar geen commentaar leveren.

    Ik hou van jou, geniet en ik denk aan je!

    XXX rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Vāranāsi

Andrea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 45965

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 05 Juli 2015

There and Back again

04 Augustus 2012 - 28 Augustus 2012

Where are you from? Paises Bajos........

17 April 2010 - 07 Mei 2010

Gescheiden wegen

20 September 2009 - 15 Oktober 2009

43,2 kilo rijst

03 Mei 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: