Tranen op de wang der tijd. - Reisverslag uit Agra, India van Andrea - WaarBenJij.nu Tranen op de wang der tijd. - Reisverslag uit Agra, India van Andrea - WaarBenJij.nu

Tranen op de wang der tijd.

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

29 April 2010 | India, Agra

De Taj Mahal, wat is ze mooi.

Gisteren vroeg opgestaan om 5.00 uur. Na een verkwikkende koude douche aan de wandel naar de Taj. Mijn chauffeur had al aangegeven dat ik niets mee mocht nemen naar de Taj behalve een fles water, een tas, camara en geld.
Zo gezegd zo gedaan. Tas om gekeerd op het bed en alles uit behalve mijn portomonaie, pasport, camara en een fles water.
Het is maar 700 meter vanaf mijn hotel.
Na een kleine wandeling een ticket gekocht.Toen naar de volgende rij..... de controle. Tas weer uitgepakt en alles was oke behalve mijn Guusje. Guusje hangt mijn hele vakantie al trouw aan mijn dagrugzak. Doet geen mens kwaad maar hier was Guusje ineens een bedreiging. De beredenatie is hier dat Guusje wel eens een zelfmoordterrorist kan zijn. Er zou wel eens een bom in Guusje kunnen zitten. Met vragende ogen heb ik staan kijken????? " is this for real?"

Maar ja, helaas Guusje mocht niet mee naar binnen. Dus terug naar de lockerroom ( 1,5 km terug) Guusje afgegeven in de " betrouwbare " handen van de bewaker.

"Sorry jongen dat je niet mee mag, als ze je beter zouden kennen hadden ze dit nooit gedacht."

Nou maar weer op naar de kontrolepost en nu mocht ik wel naar binnen. De tempraturen beginnen al weer lekker op te lopen.
En daar is ze.... ongelovelijk!!! Ze is schitterend.

Binnen in het mausoleum mag je geen foto`s maken met een flitser maar toch wat geprobeerd. Het marmer is ingelegd met edelstenen in de vorm van bloemen. Het detail is ongelovelijk. Zelfs de stampers van de bloem hebben een andere kleur en zijn van een aparte soort steen gemaakt.

Na de wandeling over het terrein van de Taj terug naar het hotel. Hier even gedouched en op naar het rode fort.
Hier was het nog heter en de twee flessen water die ik had mee genomen bleken niet genoeg te zijn. Maar ja niets te koop dus maar gewoon door gaan.

Om 16.00 uur was ik terug in mijn hotel en na weer een douche en heel veel water te hebben gedronken lekker gaan slapen.

Volgende ochtend bij het wakker worden.... HMMMM elk klopt iets niet. Ik heb een taxi geregld voor vanavond naar het treinstation, kamer opgezegd maar mijn trein gaat pas morgen!!!!!!

Niet handig Dre!!!

Maar goed, opzoek naar een nieuw hotel en eentje gevonden met het restaurant op het dak met uitzicht op de Taj. Hier leuk contact met een jongen uit Zweden en een jongen uit Beverwijk. Vanavong gaan we met ons drieen met een tuktuk naar de achterkant van de Taj en de zonsondergang bekijken. Biertje mee , is het toch nog een beetje Koninginnedag.

Morgen dus met de trein naar Varanasi waar het op dit moment 50 graden is........ Erg rustig houden dus.
Mijn vakanitedipje is weer voorbij en ik heb er weer helemaal zin in!!!


  • 30 April 2010 - 07:24

    Mam:

    Mooi allemaal! Wat fijn dat je dat allemaal gezien hebt.Hier is het 15 graden en wat regen op koninginnedag.Wat heet in Varanasie zeg, maar toch maar gewoon genieten!! Veel liefs

  • 30 April 2010 - 09:04

    Anja:

    Sorry, what is a"Guusje"?
    Have a good time, big hug!

  • 30 April 2010 - 09:06

    Anja:

    Just saw the picture, it`s the duck(quak)!
    Quak Mahal!

  • 30 April 2010 - 14:18

    Liebeth En Henk:

    Als ik deze foto's zie wordt ik een klein beetje jaloers, zoiets moet je met eigen ogen zien, volgens mij kunnen foto's niet laten zien, wat je zelf ziet en ook niet genoeg van de sfeer weergeven. Veel liefs en nog een fijne tijd.
    Henk en Liesbeth

  • 30 April 2010 - 19:07

    Tedje:

    Awsome!!! Zo indrukwekkend, overweldigend, zo zo .....dreigende uitstraling van Guusje.

    Ooh ja, Taj Mahal staat er ook op. Leuk optrekje. Grappige visvijver.

    Heb natuurlijk weleens foto's van Taj Mahal in een reisgids gezien. Maar op de één of andere manier maken deze foto's wel heel veel indruk. Weet niet of dat aan de "fotograaf" ligt of aan dit immens impossante kunstwerk. Ronduit geweldig gewoon. Wat een waanzinnig mooi kunstwerk. Oprecht een wereldwonder. (dacht ik)

    Wens je een gedenkwaardige reis naar Varansie zus.
    En misschien is het in vervolg beter als Guusje geen rugzak om heeft. Schijnt minder bedreigend te zijn. In een Londonse metro zou Guusje ervoor zijn neergeschoten.

  • 30 April 2010 - 19:11

    Tedje:

    Weet het niet zeker, maar in zo'n gebouw mogen mij ook wel een tijdje opsluiten. Die Shah Jahan had het nog niet zo gek voor elkaar.

  • 01 Mei 2010 - 10:15

    Saskia Krul:

    Blij om te horen dat je "dipje" weer weg is.
    Mooie foto's hoor! Erg leuk om je op deze manier te volgen.
    Veel plezier nog. groetjes vanuit een druilerig Nederland.

  • 01 Mei 2010 - 14:09

    Liesbeth:

    In mijn enthousiasme over je reisverslag, vergeet ik te bedanken voor mijn prachtige verjaardagsboeket wat ik via Yvette van jullie gekregen heb, dus bij deze. Veel Liefs ,Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Andrea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 45845

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 05 Juli 2015

There and Back again

04 Augustus 2012 - 28 Augustus 2012

Where are you from? Paises Bajos........

17 April 2010 - 07 Mei 2010

Gescheiden wegen

20 September 2009 - 15 Oktober 2009

43,2 kilo rijst

03 Mei 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: