Terug in Chigaco - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu Terug in Chigaco - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu

Terug in Chigaco

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

11 Mei 2007 | Verenigde Staten, Chicago

Na het "levendige" Bay City terug naar Chigaco. Er ligt een tijdsgrens midden in de route naar Chigaco, dat is erg raar. Als je dus een afspraak maakt om ergens om een bepaalde tijd te zijn moet je daar dus rekening houden. Op de heenreis naar Bay City verloren we een uur, nu hebben we een uur extra. We zijn via een plaatsje Holland gereden in Michigan en daar was het net... jaja let op.... tulpenweek!!!!
In het plaatsje hebben ze een oud stukje Nederland opgebouwd. Met alles erop en eraan: Molens, Zaanse schans, draaiorgel, zweefmolen, broodje kroket, sausijzenbroodje en erwtensoep. En niet te vergeten Real Dutch Fudge??????

Ja, dat dachten wij ook: Wat is fugde?

Maar goed we hebben ze in de waan gelaten. In het bijbehorende winkeltje werd er kaas verkocht, poffertjesmix (met pan), stroopwafels en euroshopper ontbijtkoek.

we voelden ons even helemaal thuis. hahahaha

Na de tussenstop in Holland zijn we helemaal langs de kust gereden van Lake Michigan op weg naar Chigaco.
Het weer is hier super: 30 graden, redelijke blauwe lucht, een lekker windje dus het strand zag er erg aantrekkelijk uit, zo gezegd zo gedaan. Als een God in Amerika helemaal alleen aan een parel wit strand met super helder water maar jeetje wat was het water koud!!! Tot aan de enkels en zeker niet verder. Maar het was wel echt even een tropisch eiland gevoel.

Na een enorme file om Chigaco in te komen, waren we VIP gasten in het historisch museum. Cris is een stagemanager in de muziekbussiness. In het museum wordt elke 2 weken een concert gegeven en Cris organiseerd dat. Erg leuk om een mee te maken.

Na het concert zijn we naar een brouwerij kroeg gegaan een daar heerlijk gegeten en gedronken.

Vanochtend de koffers opnieuw ingepakt en als ontbijt krijgen we een soort appelpoffer.
Het ruikt heerlijk.

Ons vliegtuig vertrekt om 15.00 uur en we zijn om 17.30 lokale tijd in LA.

Tot dan

• 11 Mei 2007 - 17:25

Mam:

Ja ja, zit ons maar even lekker te maken
    met je 30graden.Ik kruip hier wel even bij de kachel om mij een God in Arnhem
    te voelen.Maar het gras wordt wel weer groen.
    Op naar Los Vegas
    Dikke kus

• 12 Mei 2007 - 08:13

Henk En Liesbeth:

Eindelijk even tijd genomen om bij te lezen. Wat een leuke dingen allemaal, ben een beetje jaloers en zou het zelf willen doen, geniet er van, want het is wel heel uniek. Veel liefs van ons beiden. Mamma.

• 12 Mei 2007 - 18:50

Willemien:

Ze stelt niet zoveel voor, maar toch heeft een depressie voor de oostkust van Amerika een naam gekregen. Andrea wordt in de gaten gehouden en is de eerste tropische storm van dit seizoen.