Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

18 Mei 2007 | Verenigde Staten, Yosemite

In de Lonely Planet van California staat over Yosemite Park dat God eerst Zwitserland heeft gemaakt om te oefenen en toen Yosemite.

Nou ze hebben gelijk.

Met geen pen, laptop, foto of video is te beschrijven hoe mooi het hier is.

Sneeuw terwijl je in je korte broek loopt, watervallen van wel 1000 meter hoog met een enorm kabaal, kronkelbeekjes met smeltwater, alles groen, je struikelt over de eekhoorntjes en de herten.

Omdat het park net pas een paar dagen open is (het is in de winter onbegaanbaar ivm de sneeuw) is het er nog rustig, niet alle hotels en kampen zijn open maar die wel open zijn zijn stamp vol.
Het hele park staat in het teken van de dieren. Die gaan voor alles (heel goed maar in Nederland vergeten we dat nog wel eens)

We zijn sochtends om 5.00 uur opgestaan om een heel stuk te lopen, dan heb je het park echt voor je zelf. Heel veel dieren gezien en genoten van het uitzicht en de omgeving.

Een dag is hier echt te kort maar ja dan merk je dat een maand ook echt te kort is voor een land als dit.

De Amerikanen zijn net zo kleurrijk als de Nederlanders alleen veel vriendelijker en minder gehaast. Ze maken hele lange werkdagen( gem. 11 a 13 uur)maar als je ze wat vraagt op straat dan nemen ze alle tijd voor je en vinden het erg vervelend als ze je niet kunnen helpen. Dan gaan ze iemand anders voor je vragen of bellen iemand op die het misschien wel weet.
Verder voldoen ze aan bijna alle voordelen die wij van ze hadden, eten veel en vet, drinken ernorme hoeveelheden,......,en de gene met wie wij gesproken hebben: ze zijn allemaal klaar met G.W. Bush.
Soms zie je wel auto`s rijden vol met stickers pro bush, de oorlog in Irak, "steun onze Helden, steun Bush" .

Gisteravond zijn we in San Fransisco aangekomen en voor wat we er nu van gezien hebben is het een hele leuke stad. Minder chaotisch als Las Vegas en minder kolosaal als LA.
Vandaag gaan we op pad zonder de auto en zo SF bekijken.
Tot Morgen

• 19 Mei 2007 - 05:53

Mama En Ingrid:

Waarom ligt Yosemite Park niet in Oostenrijk of Zwitserland, dan wist ik wel waar ik elk jaar naar toe ging met vakantie.Nou, nu naar het andere mooie bos.Dat zal wel heel anders er uit zien.
    Minder bergen of kloven misschien.
    Veel plezier en mooie wandelingen.
    Groetjes

• 19 Mei 2007 - 14:19

Alexandra:

Wat mooi!
    Veel plezier in San Francisco!

Knuffel voor jullie allebei.

• 20 Mei 2007 - 12:53

Astrid Nagel:

Wat een mooi park, daar zou ik ook wel willen lopen. 5 uur opstaan, jullie hebben gelijk. Samen in en met de natuur, dat is zo vroeg echt een belevenis. Stilte, stilte, straks weer drukte, drukte, dat hebben jullie mooi afgewisseld. Jongens, geniet en beleef!! Dag, groetjes van tante Astrid.

• 21 Mei 2007 - 14:34

Ruud:

Hebben jullie geen heimwee naar het kikkerlandje?? Alles is ook voor jullie veel te groot.
    prettige dagen verder en tot ziens

Ans en Ruud