Frisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu Frisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu

Frisco

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

19 Mei 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het blijft grappig. We hebben de tijd op de laptop op jullie tijd laten staan en jullie hebben er nu een hele dag opzitten (16.40 uur)Wij komen net uit bed (07.40 uur).
Maar goed San Fransisco.

Gisteren hebben we er voor gekozen om het reisschema een beetje aan te passen, we hadden eigenlijk eerst 2 nachten SF dan 1 nacht Redwood en dan weer 2 nachten SF. Nu blijven we 2 nachten in Redwood en 1 nacht in SF voordat we via Highway 1 naar LA gaan.
Maar goed een dag zonder auto SF. De eerste indruk was in die geval ook goed, een hele leuke stad. Ik kan niet echt uitleggen waarom maar de sfeer is gewoon leuk.

In de Lonely planet stond een stadswandeling en die hebben we gedaan. Het begon bij de poort van China Town. China town in SF is de grootste chinese kolonie buiten China en is erg groot. Markt winkeltjes met verse groentes, vlees en vis. Zelfs de levende krabben worden vanaf een krant op straat verkocht.
Het is hier heel erg druk niet met touristen maar met chinezen. Ook zijn er wat straten die heel erg touristisch zijn en alleen maar junk verkoop. Allemaal van die onzin die ze in China waarschijnlijk nog nooit hebben gezien.
Ook leidde de route ons langs the Golden Gate Fortune Cookies Factory. In een heel klein steegje ergens achteraf is een heel smal lang pandje waar drie vrouwen fortune cookies aan het maken zijn met de hand. Heel erg leuk om te zien en lekker om te eten.

Daarna doorgewandeld naar Fishermans Warf. Heel erg touristisch maar wel grappig om te zien. Bij het Hardrock cafe een biertje gedronken ($15.-!!!!!!!)Dus na eentje was het ook genoeg.

En toen met de boot naar The Rock of te wel Alcatraz. We hadden bewust gekozen voor de avondtour omdat je dan ook een fantastisch uitzicht hebt over SF.
Alcatraz is heel erg indrukwekkend, zeker als de meeste mensen weg zijn en je alleen door de gangen heenloopt van de cellen en je realiseerd dat er mensen daar 25!!jaar lang vast hebben gezeten.

De cellen zijn naar 1,5 meter breedt, 3 meter lang en 2 mater hoog. Daarin staat: een bed, wc, wastafel,een opklapstoeltje en een piepklein opklap tafeltje.
Aan het einde van de tour kregen we een demonstratie van het openen en sluiten van de cel deuren. In de eertse instantie denk je;"nou, poepoe dat is interessant" maar..... Wauw wat was dat indrukwekkend. Met een paar handelingen kom hij alle deuren openen en sluiten maar wat een kabaal.
Toen met de boot weer terug en geloof me hier wil je de laatse boot echt niet missen!!
De foto`s die komen nog maar nu een beetje weinig tijd.
Tot later

• 20 Mei 2007 - 15:37

Mam En Ingrid:

Hoi,hoe komen de Amerikanen nu op dat idee om het bier zo duur te maken, lijkt Noorwegen wel.
    Kwamen jullie nu in het donker terug van Alcatraz, dat zal wel een mooi gezicht geweest zijn.Volgens mij is de temperatuur nu lekker waar jullie nu zijn.Een graad of 22?Hier wordt het eind van de week 25 graden.Wat is toch Mendocino/little river voor een plek?
    Nou ik weet niet meer.
    Liefs mam en Ingrid

• 20 Mei 2007 - 16:30

Gerda:

Ik liep wat achter met lezen maar ben zeer onder de indruk van de Grand Canyon, Death Valley, Yosemite, Alcatraz en de lekkere donuts (hahaha). De vriendelijkheid van de Amerikanen is voor mij ook nieuw, ik weet het ik ben erg bevooroordeeld.