Red Woods - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu Red Woods - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu

Red Woods

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

20 Mei 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een uurtje of 3 rijden vanaf SF begon de natuur erg te veranderen. Hele hoge grote bomen van wel 17 meter in omtrek op de bodem, 100 meter hoog en tot wel 2000 jaar oud. We zijn aangekomen bij het oudste bos is de US: de Redwoods. De naam Redwood komt af van de kleur van het hout en de stam, dat is echt rood.
Het is heel indrukwekkend zeker als je je echt realiseert wat die bomen allemaal hebben meegemaakt en overleefd; 2000 jaar!!!
Na een route die ze de Avenue of the Giants noemen zijn we opzoek gegaan naar een hotel. Het plaatsje waar we uit zijn gekomen heet Fortuna. Het heeft 10.000 inwoners en dat is erg veel voor deze omgeving. We zijn ook al plaatsjes tegen gekomen met 50 inwoners.
Het hotel is er een met een binnenzwembad en een bubbelbad. Heerlijk bijkomen.
Vandaag een beetje uit geslapen en rustig ontbeten. Nu even jullie op de hoogte houden en de beloofde foto`s plaatsen. Dan de bergschoenen aan en lekker een heel stuk wandelen. Vanavond slapen we weer in het zelfde hotel, dus na een wandeling kunnen we in het bubbelbad bijkomen.
Tot morgen

• 21 Mei 2007 - 10:13

Rick:

Tjee, wat een enorme bomen. Daar kan je grote ladders van maken. Ik heb wel eens een foto gezien van een boom waar je met een auto onderdoor kan rijden. Volgens mij staat die ook in dat park.

Jullie verhaal over San Francisco was leuk om te lezen. Zijn de amerikanen daar nou anders als aan de oostkust? Ook ik heb dat vooroordeel van dat het vooral in de grote steden nogal gejaagde oppervlakkige mensen zijn en dat het op het platte land min of meer het tegenovergestelde is.

groetjes en tot jullie volgende bericht!

Rick

• 21 Mei 2007 - 18:57

Mam En Ingrid:

Hoi
    Weer zo,n mooi bos , waarvan je kunt dromen dat het in Arnhem zou moeten staan
    Jullie worden al gezellige wandelaars volgens mij.Ik zou graag een paar schoenen willen verslijten daar.Maar jah,
    ik ga wel naar Sonsbeek.
    Liefs mam en Ingrid