Cultuur - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu Cultuur - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu

Cultuur

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

07 Mei 2007 | Verenigde Staten, Chicago

De dagen in Chicago zijn bijna over, vandaag de auto ophalen op het vliegveld om morgen naar Bay City te rijden.(Eric)

Gisterochtend een beetje rustig aan gedaan en wat later vertokken om ook wat later in de stad te zijn. Via een enorme omweg zijn we naar de stad gereden om zo ook en beetje en idee te krijgen van de verschillende wijken. Er staan hier huizen aan het water (lake Michigan).... wauw!!! Als je in de US in een BMW of een Mercedes rijd, heb je geld... nou hier alleen maar BMW en Mercedes.

Ook Starwars leeft hier veel meer. We reden langs een weg en de brievenbus van de staat was een figuur uit de film.(zie foto)
Na de lunch en een biertje in een brouwerij zijn we naar Downtown gereden....
We zijn al op de Hancock builing geweest maar het hoogste gebouw in de US (na 9-11) is de Sears tower. (442 meter hoog)

Om daar te komen moet je naar Downtown en dat is het zakelijk district. Daar voel je je erg klein, alleen maar wolkenkrabbers om je heen.

Om boven te komen in Sears tower gaat er een lift met 460 meter per minuut omhoog, met ploppende oren.
Het uitzicht was super, we waren daar net tijdens zonsondergang. De hele stad is opgelicht en zo krijg je een echt goed beeld van hoe groot de stad daadwerkelijk is.

Vervolgens opzoek gegaan naar de Buckingham Fontain. Je weet wel die uit de tv serie Married with childeren. Na drie keer om een blok heen te zijn gereden hadden we hem gevonden maar hij stond uit, geen water en geen lampen. (dan zie je hem ook echt niet)
Ivm de winter gaat hij pas op 28 mei aan. ((memorial day)

Erg jammer maar ja.

Daar na wat gegeten: een omgekeerde pizza. Die is er in 2 formaten een halfponder en een ponder!!!! De half ponder was al meer dan genoeg.

Tot snel

• 07 Mei 2007 - 16:36

Remko:

Ik wist niet dat jullie een eetreis hadden geboekt. Ik was van mening dat jullie voor Star Wars kwamen maar ik denk dat ik me heb vergist. Eet smakelijk.

• 07 Mei 2007 - 17:37

Mama En Ingrid:

Chicago is echt wauw.
    Nu naar het volgende deel van jullie vakantie.
    Nog even en dan lekker met z,n tweetjes.
    Ik hoop dat het ook geen Star Wars vakantie voor je is Andrea Maar een hele mooie reis over Amerika.
    Groetjes van mij

• 17 Mei 2007 - 09:57

Alexandra:

Vet die foto's van the night view of Chicargo