Onderweg naar morgen. - Reisverslag uit New Delhi, India van Andrea - WaarBenJij.nu Onderweg naar morgen. - Reisverslag uit New Delhi, India van Andrea - WaarBenJij.nu

Onderweg naar morgen.

Door: Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

21 April 2010 | India, New Delhi

Zo nu het eerste echte reisverslag.
Door het hele gedoe met het vliegtuig heb ik ook mijn treinreis moeten annuleren. Nu denk je ach dat is 1 x gelukt dat lukt vast nog wel een keer. Maar niets is minder waar.

Doordat het hier in Delhi en in het zuiden van India zo heet is ( de heetste dag en in de afgelopen 35 jaar!!!!!) is er geen trein in het noorden nog vrij. Je kunt dan leuk op een wachtlijst gaan staan maar dat betekend dat je de hele dag ( bij ong. 46 gr Celsius) op een station mag komen zitten wachten. Geen zin in dus.
Na een wandeling over de Main Bazar in New Delhi maar eens een touristenburo binnen gewandeld en mijn probleem voorgelegd. Hij zou het wel even regelen........ ja ja...
Nou na 5 koppen Chai thee ( + thee met kardemon en masalakruien met melk en ( voor mij niet )suiker) inderdaad geen trein. Uhmmmmm dan maar een ander plan bedenken.
Dat plan ziet er als volgt uit:
Morgen ( donderdag) vlieg ik met een binnenlandse vlucht naar Srinagar. Dat ligt in het noorden in Kashmir. Hier heb ik voor 5 nachten een house boot op een meer. Vanaf hier ga ik wandelen, boek lezen, tempels bekijken etc.etc. Dan met de bus naar Jammu en door met de nachttrein naar Agra waar het dan volle maan is en de Taj open is des avonds en des nachts. Dan met de trein naar Varanasi en uiteindelijk terug naar Delhi.

Over Delhi gesproken... wat een stad!!! Alles is vies, heet en stoffing en enorm lawajerig ( mijn nederlands wordt er ook niet beter op maar ik heb geen idee hoe ik het schrijven moet)
Vandaag op pad geweest en naar een paar hoogte punten van New Delhi geweest. ( zie foto`s) De uitleg ervan komt nog wel maar nu echt te moe.

Door het een en ander te hebben omgegooit in de planning zijn er wel wat dingen komen te vervallen maar die komen de volgende keer wel.

Ik ga nu slapen want morgen weer vroeg op..........

Liefs voor iedereen daar.
Andrea

  • 21 April 2010 - 19:22

    Mama:

    Hoi lieverd
    Je hebt toch al heel wat gezien.Voor mij ben je een kanjer, dat je alles zomaar even weer regelt.Ga op de houseboot maar lekker even uitrusten!
    XXX mama

  • 21 April 2010 - 21:06

    Peter:

    Kijk, da's dan weer een voordeel van zo'n vertraging. Kan je lekker op de bonnefooi reizen! Gaaf man!!!

    Je plannen klinken gaaf joh. Andrea de ontdekkingsreiziger. ;)

    Enneh, wat betreft je hotelkamerfoto: dan viel onze kamer in Brussel nog mee. Hahahahaha.

    Have fun!

    X

  • 22 April 2010 - 06:27

    Saskia Krul:

    Wauw! Je bent er! Geweldig!
    Hoop niet dat het al te heet is daar...? Leuk dat je al foto's hebt geplaatst. Die thee sla ik liever over hahahahaha!
    Geniet er van, we horen wel weer van je.

  • 26 April 2010 - 19:15

    Tedje:

    Luidruchtig, gehorig, veel lawaai.

    Wauw, groot contrast in Delhi. Volgens mij toch in de top 5 van steden met meeste inwoners?

    Lotus tempel is een plaatje!

    Veel plezier, zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Andrea

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 45965

Voorgaande reizen:

13 Juni 2015 - 05 Juli 2015

There and Back again

04 Augustus 2012 - 28 Augustus 2012

Where are you from? Paises Bajos........

17 April 2010 - 07 Mei 2010

Gescheiden wegen

20 September 2009 - 15 Oktober 2009

43,2 kilo rijst

03 Mei 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: