Dag Vegas, Hallo Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu Dag Vegas, Hallo Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andrea - WaarBenJij.nu

Dag Vegas, Hallo Death Valley

Door: Rick en Dre

Blijf op de hoogte en volg Andrea

16 Mei 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi Allemaal, hier weer een berichtje uit de States, en niet zomaar een berichtje, maar eentje van Rick, Dre voelde zich wat minder vandaag en heeft mij gevraagd om het te doen. Ik zal mijn best doen jullie de laaste twee dagen te beschrijven, en dan wat te vertellen over auto rijden hier.

De rit naar de Grand Canyon was lang maar erg leuk, we hadden ons een beetje verslapen dus gingen pas over tienen op pad.
Het eerste stuk was hetzelfde al naar de Hoover Dam we moesten er namelijk overheen anders kom je niet in Arizona en daar ligt dat gaatje.

Zodra je in Arizona bent waan je je in een Western, het landschap, de muziek op de radio (alle zenders draaien country muziek.) en het taaltje van de mensen, erg grappig allemaal.

De rit naar de canyon was een uurtje of 5 maar als je elkaar afwisselt is het goed te doen.

De Canyon is een nationaal park en je betaald dus entree $25, maar kort daarna valt je mond open van wat je ziet.
Erg mooi en enorm wat een kuil!

De rit terug was wat zwaarder omdat het snel donker werd.
tijdens het rijden wat gegeten en net voor 12ven waren we terug in het hotel.

Vandaag zijn we gaan onbijten in het Sahara Hotel, deze ligt helemaal aan de andre kant van de "Strip" , maar met de auto ben je er zo.

Daarna Death Valley, twee woorden, wederom prachtig, en HEET! Hoe verder je in het dal komt, hoe heter het word, de auto heeft een thermometer en die gaf uiteindelijk 118 F aan = 48c

We zijn eerst naar het bezoekerscentrum gereden, en daar gaven ze wat leuke tips om te gaan kijken. helaas moesten continu berg op en af, en daar kunnen Dre haar oren niet tegen ( zij kan niet "klaren")
dus stap voets naar boven en naar beneden, arme auto, maar ach het is toch maar een huur bak!

Ik zet er een paar foto's bij, maar geen kan laten zien hoe het er in 3D uitziet!
De rest van de foto's volgen zodra we terug zijn.

Zoals belooft een stukje over auto rijden.
Amerikanen doen ALLES met de auto, ze stappen in, bij het tanken kopen ze een grote beker cola (ze hebben hier bekers van bijna 2 liter, dat gaat mij zelfs te ver!) en rijden maar.

De wegen en de regels zijn ook geschikt voor grote afstanden. Dus ook voor ons (als je uiteindelijk aan de automaat gewend bent)
Met gemak rij je zo 3,4,5 uur ergens naartoe, cruise control aan en gaan met de banaan en dan stap je kippetje fit uit op je bestemming.

Mensen zijn hier op de snelwegen erg rustig, de snelheden op de snelweg varieren van 55 to 75 mijl per uur (88/120 km)maar iets harder is geen probleem, zolang je niet sneller gaat dan de rest! Er zijn hiet geen flitspalen, maar de politie haalt de snelste van de weg, je ziet dus ook veel politie in de berm staan tot er weer een is die denkt sneller te moeten dan alle andere.
Niemand verwacht dat je van baan veranderd, rechts inhalen is heel gewoon en dus ook geen middelvingers of andere gebaren die je in Nederland veel tegen komt.

Voor nu weer even genoeg, ik neem aan dat dre morgen de draad weer op pakt, dus tot?

gr rick

• 16 Mei 2007 - 08:22

Mam En Ingrid:

Hoi Andrea en Rick.
    Wat een landschap zeg,zo mooi en wijds.
    Je krijgt op die manier een hele andere kijk op de wereld erbij.
    Death Valley is geloof ik de warmste plek op de wereld of van Amerika.
    Als het hier nu zomers 30graden is kunnen jullie zeggen: oh,het is wel lekker weer, niet te koud en niet te warm
    Vandaag gaan jullie geloof ik in een tent slapen. Oei oei, puff puff.
    Gelukkig maar één nachtje.
    Nou lieve Dre en Rick geniet er weer van

• 17 Mei 2007 - 10:06

Remke En Alexandra:

Hoi lieverds,

hoe gaaf allemaal! Leuk om te lezen dat de cola maatje 2lt. te groot is voor je Rick!
    Denk ontzettend veel aan jullie, de tijd vliegt hier door alle drukte (lees werk) dus als we dat van jullie allemaal zien zullen de dagen echt in sneltreinvaart voorbij stuiven!.

Veel liefs en genieten Remke en Alexandra